Üheteistkümnendat korda toimuva kampaaniaga kutsutakse kaitseväe ning Kaitseliidu veteranide tunnustamiseks kandma sinilillemärki.
Sinilillesümboolika müügist saadava tulu abil aidatakse kaasa Põlva Haigla uudse taastusravilinnaku rajamisele, koostöös Eesti Discgolfi Liiduga luuakse esimene puuetega inimestele ligipääsetav discgolfi rada ning soetatakse spordi- ning taastusvahendeid Otepää Tervisekeskusele.
“Veteranikuust ja sinilille kandmisest on saanud elujõuline traditsioon, millega väärtustame veteranide panust Eesti kaitsmisel. Traditsioon, mida teavad nii eestimaalased kui meie liitlased. Alles sel nädalal otsustasime, et Eesti kaitseväelane suundub Euroopa Liidu operatsioonile Punase mere piirkonnas. Veteranikuu annab kõigile võimaluse näidata, et hoolime neist, kes annavad maailma erinevais paigus hindamatu panuse meie kõigi turvatundesse,“ ütles kaitseminister Hanno Pevkur, kutsudes kõiki kandma sinilillemärki.
Peamised sündmused:
- Sinilillekampaania saab sel aastal avapaugu uudse ning emotsinaalse õhtuse Sinilillejooksuga, mis toimub 1. aprillil Tallinnas Noblessneris. Jooksud toimuvad kuu vältel veel Pärnus, Tartus, Saaremaal, Jõhvis, Kopenhaagenis ning Washingtonis. Lisaks saab kaasa teha ka virtuaalselt – oma valitud ajal ja kohas
- Kogu aprilli vältel on võimalik osaleda virtuaalsel Sinilillerännakul, mis külastab Naiskodukaitse jaoskondi üle Eesti.
- Esmakordselt on loodud Sinilille discgolfisari, mis toimub aprilli jooksul neljas kohas üle Eesti. Sarja jaoks on loodud ka spetsiaalsed temaatilised kettad.
- Oma panuse saab igaüks anda 15.–21. aprillini Naiskodukaitse korraldataval heategevuslikul veebioksjonil, lisainfo Naiskodukaitse kodulehel.
- Kampaania tippsündmuseks on 23. aprillil veteranipäeva auks korraldatav Veteranirock, mis toimub Pärnus Endla teatri ees. Kell 19.00 algaval kontserdil astuvad üles Tanel Padar, Ollie, HND ja MandoTerror.
Veteranikuu sündmuste kohta saab lisainformatsiooni
www.annameau.ee
MTÜ Eesti Vigastatud Võitlejate Ühingu juhatuse esimees Enn Adosoni sõnul on kampaania peamine eesmärk veteranide tunnustamine - kandes selleks sinilille rinnamärki. “Samuti ootame kõiki veteranikuu üritustele, mida on sel aastal mitmeid – jooksud, rännak, discgolf ja palju muud, et pakkuda aktiivset tegevust ja toetamise võimalust erinevate huvidega inimestele,” lisas Adoson.
Kampaania kestab 1.–30. aprillini ning antud vahemikus saab sinilillesümboolikat soetada ja seeläbi annetust teha järgnevates müügipunktides: Coop, Selver, R-Kiosk, Apollo, Matkasport ja Karupoeg Puhh kauplused, Circle K tanklad, Poke Bowl kohvikud, Myfitnessi spordiklubid ning Apotheka ja Petcity e-poed. Lisaks saab kampaaniatooteid tellida otse Omniva postiautomaati
www.annameau.ee e-poest. Kõikjal Eestis aitavad Sinilillesümboolikaga toodete müügi ning eraldi üritustega annetusi koguda ka Naiskodukaitse vabatahtlikud.
Sinilillekampaaniat viib läbi MTÜ Eesti Vigastatud Võitlejate Ühing koostöös Naiskodukaitsega. Oma panusega aitavad kampaania õnnestumisele kaasa Kaitsevägi, Kaitseministeerium, Eesti Kaitseväe Veteranid MTÜ, Coop, Selver, Circle K, Apotheka, Petcity, R-kiosk, Apollo, Myfitness, Karupoeg Puhh, Matkasport, Poke Bowl, Milworks, Ortopro, Go Craft, Huum, Defrem, Autospirit, Semetron, Threod Systems, Saab, Petronas, Nordic Armoury, Maru Ehitus, Tactical Foodpack, Fendernet, Eesti Võrkpalli Liit, Eesti Jalgpalli Liit, Eesti Korvpalli Liit, Mega Media Grupp, Digitrükk, Swedbank, Telia, Montonio, Minilaod, Stebby, Vichy, Farmi Piimatööstus, ParimPidu.ee, Viking Security, Kultuurkapital, Nordecon ja Jõhvi linn.