Täna, 1. aprillil algab kaheksas sinilillekampaania “Anname au!“, millega kutsutakse kaitseväe ja Kaitseliidu veteranide tunnustamiseks kandma sinilille.
Sinilillekampaania väärtustab tervisesporti ning ka sel aastal kutsub kampaania üles osalema veteraniväljakutse jooksul. Kuna piirangute tõttu on rahvakogunemised keelatud, toimuvad Sinilillejooksud virtuaalselt ning traditsioonilist kontserti Veteranirock näeb ETV2 vahendusel.
„Olenemata praegusest keerulisest ajast riigis, on veteranid alati tunnustamist väärt. Sarnaselt eelmisele aastale on enamus kampaaniast virtuaalne, kuid loodame väga, et järgmisel aastal saame teha jälle rahvaüritusi. Seniks aga kutsume inimesi üles kandma Sinilille ja osalema veteraniväljakutses,“ ütles MTÜ Eesti Vigastatud Võitlejate Ühingu juhatuse esimees Enn Adoson.
Seekordne kampaania kutsub veteranidele au andma olles üksinda aktiivne. Osale veteraniväljakutses, kus jooksed üldfüüsilise testi distantsi 3.2 kilomeetrit. Jäädvusta tegevus fotona või videopildis, lae üles saadud tulemus ja jaga seda sotsiaalmeedias kasutades teematrelle #veteraniväljakutse. Seejärel nimeta järgmised 3 sõpra, kes võiksid samuti väljakutsest osa võtta.
Kõik, kes soovivad oma tulemusega osaleda ka võistlusel, saavad end virtuaaljooksule registreerida lehel
www.annameau.ee.
Lisaks Sinilille virtuaaljooksule kutsub sel aastal meie toetajapartner Half An Hour Power üles osalema terve kuu kestval Sinilillerännakul, mille 10-eurosest osalustasust 2 läheb kampaania toetuseks. Osalejad liiguvad vastavalt läbitud treeningkilomeetritele interaktiivsel Eesti kaardil, külastades kaitseväe üksusi. Täpsem info ja rännaku juhend on leitav siin:
https://www.halfanhourpower.com/eesti/sinilill
Sel aastal kogutakse annetusi, et toetada veterane, nende lähedasi ning tervishoiu- ja spordivaldkonda laiemalt. Sinilille sümboolika müügist saadava tuluga aidatakse Narva haiglal soetada vajalikke seadmeid, MTÜ Peaasjal jätkata tegevust vaimse tervise edendamisel, Viljandi linnal rajada välijõusaali ning Eesti invaspordi liidul edendada erivajadustega inimeste sporti.
Kampaania kestab 1. aprillist kuni 30. aprillini, mille vältel saab sinilillesümboolikat soetada ja seeläbi annetusi teha mitmetes müügipunktides, sealhulgas kontaktivabalt. Sinilille saab soetada Selveri, Apotheka, PetCity või Apollo e-poest kulleriga koju tellides. Koostöös Itella Smartpostiga saab kampaaniatooteid soetada tellides toote otse postiautomaati
www.annameau.ee kodulehelt. Hädavajadusel poode külastades on võimalik sinilill ka oma ostukorvi lisada Selveris, Apotheka apteekides, PetCity poodides ning R-kioskites.
Sel aastal liitub „Anname au!“ kampaaniaga ka üle 160 Apotheka kaubamärki kasutavat apteeki üle Eesti ning Apotheka e-apteek, mis suurendab oluliselt sinilillemärkide müügikohtade arvu. Apotheka frantsiisi juhtiva Marika Pensa sõnul on apteegid väheseid asutusi, mis saavad piirangute ajal oma uksed lahti hoida ja rinnamärke müüa. „Apothekal on väga suur rõõm aidata inimestel meie veterane toetada,“ ütles Pensa. Lisaks Apotheka frantsiisiketi apteekidele saab sinilillemärke soetada ka Magnumi gruppi kuuluvates PetCity lemmikloomapoodides ja PetCity e-poes.
Kõikjal Eestis aitavad sinilillesümboolikaga toodete müügiga annetusi koguda piirangute tingimustele vastavalt Naiskodukaitse vabatahtlikud.
Kaheksandat aastat peetava sinilillekampaania eesmärk on kutsuda inimesi üles kandma sinilille märki kaitseväe ja Kaitseliidu veteranide ja nende lähedaste toetamiseks.
Veterane on meie seas üle 3000, kes on osalenud erinevatel rahvusvahelistel sõjalistel ja rahutagamise operatsioonidel mitmel pool maailmas. Veteranide sümboliks on sinilill, millega saab igaüks näidata, et väärtustame nende panust meie ühise julgeoleku heaks.
Iga sinilille märk, mille on valmistanud SA Hea Hoog vahendusel vaimse ja psüühilise erivajadusega inimesed üle Eesti, on unikaalne käsitöö.