et
en
Teksti suurus:
A A A

Kaitseliidu juhid võtavad virtuaallahingus mõõtu

19.11.2021
Kuvatõmmis
Autor: KVA
19.-20. novembril peetakse Kaitseväe akadeemia (KVA) matkekeskuses Kaitseliidu VBS (Virtual Battlespace) turniir, kus rühma- ja jaoülematest koosnevad Kaitseliidu (KL) võistkonnad selgitavad välja parimad virtuaalses lahingukeskkonnas.
„Elektroonilised vahendid annavad hea võimaluse treenida taktikalist mõtlemist ja lahinguruumi nägemist. Kuna tööriistaks on arvuti ja määravaks võib saada selle kasutamise oskus, siis on noortel siin selge eelis kogenud võitlejate ees, ),“ ütles võistluse peakorraldaja major Margo Sai Kaitseliidu koolist. „Kindlasti saame kõik siit hea kogemuse kuidas motiveerida kaitseliitlasi tänapäevaseid võimalusi kasutama ning neid mitte kartma,“ lisas major Sai.

 Neljaliikmelistesse võistkonda kuuluvad rühmaülem ja kolm jaoülemat igast osalevast malevast ja Küberkaitseüksusest. Ka KL noorteorganisatsioonide ja Naiskodukaitse liikmed saavad osaleda - malevate võistkondade koosseisus.

„Matkekeskuse jaoks on see võimalus tutvustada ja propageerida Virtual Battlespace'i (VBS) ja matkekeskuse kasutamist. VBS3 sobib eelkõige kuni kompanii taseme allüksuse juhtide ja eriala spetsalistide juhtimise, side ja koostöö-alaseks koolitamiseks,“ ütles KVA matkekeskuse VBS meeskonna ülem kapten Sulo Seim, kelle sõnul on koostöö Kaitseliiduga VBS õppuste osas on olnud edukas.

Virtual Battle Space 3 (VBS3) on Bohemia Interactive Simulationsi loodud interaktiivne 3D-matkesüsteem, mis pakub kvaliteetset võrgupõhist keskkonda mitmesuguste militaar- jt jõustruktuuride õppuste ja eksperimentide korraldamiseks.

VBS3  võimaldab luua loomutruu tehiskeskkonna, mis toetab sõjalist väljaõpet nii jao-, rühma- kui ka kompaniitasemel. VBS3 on Eesti kaitseväes kasutusel alates 2009. aastast ning süsteemi haldab Kaitseväe Akadeemia matkegrupp.

Kaitseliit ja Kaitseliidu kool on edukalt kasutanud VBS süsteemi tulejuhtide koolitamisel ja lahingplaanide läbimängimisel.